-
Image

آر اف فرکشنال چه کاری انجام می دهد؟

کاربری دستگاه آر اف چیست؟

قبل و بعد از استفاده از روش درمان آر اف چکار کنیم؟

مراحل استفاده از آر اف فرکشنال چیست؟

نحوه کارکرد آر اف فرکشنال چیست؟

فواید آر اف فرکشنال چیست؟

ضررهای آر اف فرکشنال چیست؟

اگر از جای زخم و جوش و چروک های پوستی همچنین چین های پیشانی خود خسته شده اید،‌ قطعا در خود نیاز میبینید که به متخصصین زیبایی پوست و مو مراجعه کنید. قطعا او به شما آرف فرکشنال را پیشنهاد میدهد که از بروزترین متد های جوانسازی امروزه است که بسیاری از افراد مشهور از جمله بازیگران، خواننده ها و مدل ها نیز از آن استفاده میکنند. دلیل محبوبیت این روش غیر تهاجمی بودن آن است.

قبل از انجام این روش حتما از متخصص با تجربه مشاوره بگیرید تا به شما بگوید چند درصد برای شما مفید عمل میکند.

آر اف فرکشنال چیست؟

آر اف به زبان انگلیسی «Fractional RF» نوشته و خوانده می‌شود و‌یک روش درمانی بسیار تاثیرگذار در لایه‌برداری از پوست با استفاده از فرکانس رادیویی فرکشنال است. کاربرد آن جوانسازی و ترمیم سلول های  آسیب‌دیده میباشد.

 

آر اف فرکشنال

 

این درمان باعث می شود تمام خط و خطوط و اسکار های صورت شما را به سادگی آب خوردن هموار کند و شما اثری از آن ها دیگر در آينه مشاهده نخواهید کرد. حتی بر روی رنگدانه هایی که با پوست هماهنگی ندارند نیز تاثیر میگذارد. علاوه بر همه ی این ها میتوانید از آر اف فرکشنال در لاغری موضعی نیز استفاده کنید.

از نکات مثبت که توجه همه را به خود جلب میکند نبودن نیاز به جراحی و گذراندن دوران نقاهت است، که چیزی از نتیجه مطلوب و ایده آل ما کم نمیکند.

ترکیب فرکانس های رادیویی و سوزن های ریز کاری میکند که کلاژن و الاستیک موجود در لایه های پوستی دوباره ترمیم و بازسازی شوند.

از طرفی با وجود گرمایی که از فرکانس های رادیویی تولید میشود فضا برای تحریک و تولید واحد های جدید سلول در پوست می شود.

آر اف فرکشنال چیست

کاربردهای آر اف فرکشنال

۱. سفت کردن پوست

ازمهم ترین کاربردهای ار اف فرکشنال ازبین بردن شلی لایه های پوست است. اگر  پوست شما شل شود  و از کارافتاده باشد، می‌توانید از این روش برای بهبود آن و سفت تر شدن لایه ها استفاده کنید.عملیاتی که ار اف انجام میدهد، تحریک کلاژن سازی پوست شما می باشد . با استفاده از این دستگاه ، پوست شما جوان می‌شود واین یک لیفت بدون هیچ جراحتیست. جالب است بدانید که از این روش میتوانید حتی برای لیفت ابرو و لیفت پلک هم استفاده کنید.

همچنین این روش برای سفت کردن شلی پوست در ناحیه غبغب و یا گونه‌ها هم کاربرد دارد. این روش نسبت به روش‌های جراحی کم‌تر تهاجمی است،‌‌نه این که اصلا تهاجمی نباشد!

۲. درمان چروک پوستی

باید این را هم بدانید  که با استفاده از آر اف فرکشنال می‌توان با گذشت کمی زمان میتوان چین و چروک صورت را از بین برد. به همین صورت با نابود کردن چروک‌های پوستی در کم ترین بازه زمانی م پوستی جوان خواهید داشت.

۳. آر اف فرکشنال برای جای جوش

اگر اسیر جوش هایی هستیدد  و یا جای جوش روی صورت شما باقی مانده، برطرف کردن جای جوش‌ها با تحریک کلاژن سازی و مرطوب سازی انجام می‌شود. بعلاوه اشخاصی که همچنان با این که در سن بالا به سر میبرند به علت عدم تعادل وناهماهنگی هورمون‌ها جوش می‌زنند، کلینیک الماس در این زمینه یار شماست.

 

۴. درمان تعریق زیاد پوست

برای کسانی که زیر بغلشان زیاد عرق می‌کند، جالب است بدانند که بعد از استفاده از rf، حتی از بوی بد زیر بغل خلاص میشوند.

آر اف فرکشنال چیست

آر اف فرکشنال برای چه محدوده سنی پیشنهاد میشود؟

آر اف برای افراد دارای ۱۸ سال به بالا توصیه می شود و در طیف رنگ‌های مختلف پوست محدودیتی ندارد. این روش بر موارد زیر تاثیر میگذارد:

  • از‌بین‌بردن لکه‌هایی که به رنگ قهوه ای روشن با افزایش سن کم کم  پدیدار می شوند.
  • از بین بردن  لک‌های ناشی از تابش نور خورشید و آُفتاب.
  • بافت پوست را جوان تر می کند و رنگدانه هارا تقویت میکند.
  • چروک ها را کم میکند
  • حتی اسکارهای به جا ماننده از  جراحی را تا حدودی ناپدید میکند.
  • در رفع جای جوش موثر است.

قبل و بعد از درمان آر اف چکار کنیم؟

چون آراف تکنیکی است که به تازگی وارد جامعه شده، در نتیجه قابل پیش بینی است که شما ندانید قبل و بعد از انجام این روش چه باید ها و نباید هایی وجود دارد.

 

با ما در ادامه همراه باشید

 

نکات مهم قبل از درمان آر اف فرکشنال:

از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض  نور و اشعه آفتاب خودداری کنید. برنزه‌ کردن به هر روششی که باشد به پوست اسیب میزند یعنی در برابر عوامل اسیب زننده دیگر ضعیف خواهد شد و در این صورت حتی نمیتوان از درمان آر اف استفاده کرد. پس، ۷ الی ۱۴ روز قبل از انجام آر اف از آفتاب مستقیم و برنزه‌کردن به شدت دوری کنید که تنها راه نجاتتان را به روی خود نبندید.

سوابق پزشکی تا همان لحظه وهر داروی که قبلامصرف میکردید یا میکنید را حتما  به دکتر پوست خود منتقل کنید. کمه کم از یک هفته و سه روز پیش،خودتان را در استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون مثل:

  • آسپرین
  • ایبوپروفن
  • ناپروکسن
  • روغن ماهی

منع کنید .

آر اف فرکشنال

چرا؟ دو دلیل دارد

۱- این نوع داروها درصد احتمال خونریزی در زمان انجام آر اف را افزایش میدهد.

۲- باعث کند شدن زمان بهبود زخم‌ها میگردد.

 

مراقبت بعد از آر اف فرکشنال

علائمی که پس از انجام آر اف فرکشنال در ما بروز می کند:

 در روز اول کمی قرمزی دیده می شود

 در چند روز اول پوست‌پوست‌شدن را تجربه می‌کنید.

به هیچ وجه در ۲۴ ساعت اول بعد از تزریق   Rf fractionalسعی کنید اصلا از مواد آرایشی استفاده نکنید. در طول زمان بهبودی جلوی  نور خورشید نروید.

 

فرکشنال

 

حداقل تا ۲ روز بعد از انجام آر اف از ورزش و فعالیت‌های شدید خودداری کنید.

برخورد گرمای شدید مثل بخار وان آب گرم و سونا برای پوست ضرردارد. یا مثلا وارد استخرهای کلردار نشوید. حواستان باشد از لایه‌بردار استفاده نکنید. پس ازبهتر شدن پوست و رفع زخم‌های ایجاد شده بعد از عملیات آر اف می‌توان تمامی فعالیت‌های منع شده را انجام دهید.