Image

ممکن است شما از دسته افرادی باشید که برایتان سوال شود مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از روش های ترمیم و تقویت پوست به شمار می آید. در این درمان ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و اسید هیالورونیک را با هم ترکیب می کنند. این ترکیبات به صورت یک کوکتل در زیر بافت میانی پوست تزریق می شود. به واسطه این مواد گردش خون تقویت و هیدراته می شود و مکمل های لازم برای ترمیم بافت های آسیب دیده در پوست ایجاد خواهد شد.

مزوتراپی یک روش غیر جراحی به حساب می آید به همین علت می توان گفت که عوارض و خطرات آن به مراتب از یک عمل جراحی کمتر است. در هر حال از این روش برای تقویت بافت های آسیب دیده استفاده می شود و مراقبت های مربوط به مزوتراپی بیشتر برای محافظت از بافت های آسیب دیده است.

مراقبت های بعد از مزوتراپی | کلینیک الماس

عوارض جانبی بعد از مزوتراپی

   همان طور که بالاتر نیز اشاره کردیم مزوتراپی جراحی نیست در نتیجه خطر پایینی دارد با این وجود مانند سایر روش ها عوارضی ممکن است با خود به همراه داشته باشد.

  • ایجاد قرمزی در پوست و گرگرفتگی در صورت
  •     متورم شدن پوست
  •     ایجاد درد در نواحی تحت تزریق
  •     در برخی از مواقع ایجاد حساسیت و خارش
  •     کبود شدن پوست و خونریزی در اثر تزریق
  •     ایجاد عفونت در برخی از موارد نادر
  •     ایجاد زخم

مراقبت های بعد مزتراپی | کلینیک الماس

عوارضی که نام بردیم را ممکن است تا چند ساعت متحمل شوید. برای درمان این عوارض احتیاج به کار خاصی نیست زیرا این علائم در اثر تزریق ایجاد شده است و طی چند سایعت از بین می رود. از جمله عوارض جانبی که می تواند بسیار خطرناک باشد، ایجاد زخم و عفونت در پوست است. این عارضه در مواقع بسیار نادر و تحت شرایط خاصی ایجاد می شود و نیازی به نگرانی در مورد آن نیست. با انجام مراقبت های ویژه می توانید احتمال ایجاد این عارضه را از بین ببرید.

 

قبل از مزوتراپی به چه مواردی توجه کنیم؟

مزوتراپی از جمله کارهای خوبی است که می توان برای زیبایی و جوان سازی انجام داد. اما باید توجه داشت که چند نکته را قبل از انجام آن رعایت کنید تا به کاهش عوارض بعد از مزوتراپی کمک کند. قبل از انجام این روش با پزشک متخصص خود در این زمینه گفت و گو و مشورت کنید. این امر می تواند شما را از کلیه عوارض و خطرات مطلع کند. همچنین مزیت ها و فواید این درمان نیز به واسطه مشاوره های تخصصی آشکار می شود. با رعایت نکات زیر بروز خطرات جبران ناپذیر بعد از مزوتراپی را کاهش دهید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی | کلینیک الماس

پوست شما به علت تزریقی که انجام داده اید قطعا حساس تر از حالت معمولی خواهد بود در نتیجه از کرم های لایه بردار و مواد شیمایی صورت استفاده نکنید. همچنین توجه داشته باشید که در روز تزریق و چند روز بعد از آن از انجام روتین های پوستی خودداری کنید.

بدون اینک با پزشک مخصوص صحبت نکرده باشید مصرف دارو های همیشگی تان را قطع نکنید.

حداقل تا دو روز قبل از مصرف الکل اجتناب کنید.

  •  تا دو روز قبل از درمان از محصولات و داروهای مراقبت از پوست که دارای ۱ درصد Retin-A در خود هستند در نواحی که درمان باید در آنجا انجام شود، استفاده نکنید.
  •     به مدت ۴ هفته قبل از درمان از محصولات مراقبت از پوست AHA در نزدیکی ناحیه تحت درمان استفاده نکنید.
  •     از انجام ماساژ و هر گونه برنامه ای که سبب تحریک پوست می شود، خودداری کنید.
  •     دوش آب گرم و رفتن به سونا برای تقویت چربی قبل از درمان توصیه می شود.

مراقبت های بعد از مزوتراپی  | کلینیک الماس

وقتی که مراقبت های گفته شده را رعایت می کنید می توانید عوارضی که ایجاد می شود را به حداقل برسانید و همچنین تحریکات پوستی خود را کاهش دهید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی در رابطه با کبودی

طبق تحقیقات عوارض برای تمامی افراد اتفاق نمی افتد اما این امکان وجود دارد که برخی نیز دچار شوند و تا مدتی زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. این کبودی ها را می توان با استفاده از کمپرس سرد و گرم تا حد خوبی درمان کرد.

تورم

ورم صورت از جمله شایع ترین عوارضی است که هر فردی بعد از این پروسه با آن مواجه می شود و با انجام مراقبت های بعد از مزوتراپی می توان آن را کاهش و برطرف کرد است. تورم بلافاصله بعد از تزریق ظهور کرده و واکنش طبیعی بدن به تزریق ماده خارجی است که با کمپرس سرد می توان از بیشتر شدن آن جلوگیری نموده و موجب کاهش هرچه سریع تر آن شد.

مراقبت های بعد از مزوتراپی |  کلینیک الماس

 

چطور صورت را بعد از مزوتراپی بشوییم؟

بعد از انجام این پروسه بهتر است تا گذشت 4 الی 5 ساعت صورت خود را به هیچ وجه نشورید و استحمام نیز نداشته باشید. پس از گذشت این مدت زمان نیز می توانید برای شروع به آرامی با آب ولرم و ترجیحا بدون استفاده از مواد شوینده ، حتی شوینده های مخصوص پوست صورت ، پوست صورت خود را بشوید. شستشوی صورت پیش از زمان گفته شده می تواند بر روی نتایج به دست آمده تاثیر بگذارد و باعث بروز مشکلات کوچکی شوند. بهتر است توصیه های گفته شده را به دقت گوش دهید و به آن ها عمل کنید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی  | کلینیک الماس

 

نتایج مزوتراپی را طی چه مدت می توان دید؟

می‌توانید بعد از جلسات ۲ یا ۳، حدود ۴ تا ۵ هفته پس از آخرین جلسه درمانی، نتیجه‌ی مزوتراپی را به خوبی مشاهده کنید، که مشاهده‌ی نتیجه‌ی این عمل به متابولیسم و نوع بدن شما ارتباط زیادی دارد. ممکن است در ۱۰ تا ۱۴ روز پس از تزریق، انقباض خفیف پوست دیده شود. شما این پیشرفت‌ها را با دیدن عکس‌ها، بهتر درک خواهید کرد. وجود التهاب تا حداکثر ۴ هفته پس از درمان، باعث می‌شود شما نتوانید نتایج را به خوبی مشاهده کنید. لیپودیسولو (Lipodissolve ) روی حدود 5٪ از بیماران جواب نمی‌دهد. معمولاً تا جلسه چهارم می‌توانید تأثیر عمل را بفهمید.

<